2012. november 20., kedd

Vegafina Robusto

VegaFina Robusto
Jómagam évekkel ezelőtt kóstoltam először a márkát, igazán soha nem szenteltem neki különösebb figyelmet. Nagy kár...
Ez a márka igazán sokat fejlődött és folyamatosan hozza az elvárható minőséget. A blendért José Seijas felel, ami sok mindenre garanciát jelent, talán ezért a legtöbbet értékesített szivar Európában. Amit most kóstoltam: a Vegafina Robusto. Amikor a kezebe akadt, rögtön feltűnt, hogy igényesen készített darab, szép selymes borítólevéllel (erre még visszatérünk). A következő dolog ami megragadott, a szellőzés és az égés. Kényszerűségből nagyon rondán gyújtottam - össze vissza égett - de a szivar utolérte saját magát, körülbelül a negyedik szippantás után tökéletes égést és szellőzést kaptam. Ez nagyon meglepett, mert ritkaság számba megy az ennyire profi sodrás és minőségi borítólevél. A borítólevél egyébként ecuadori Connecticut Shade, ami valami egészen fantasztikus. Ezt a borítólevelet használják a CAO Gold szivaroknál is. Egészen elképesztő selymességet és lágyságot biztosít a szivarnak. A töltelékhez többféle dohányt használtak fel: egy csipet kolumbiai, egy csipet hondurasi és végül egy kis dominikai. A bunch-ot összefogták egy indonéziai kötőlevéllel, mely meg is határozza a szivar karakterét. Boszorkányos... Főleg az ánizs dominál, kissé borsos lecsengéssel, amihez ha hozzávesszük a telt - krémes füstöt - egy igazán egyedi élményt kapunk. Közepesen gyenge szivar, valahol a mild és medium között. Kezdő szivarosok kötelező darabja.

VegaFina Robusto: 93 pont / 26 pont

Méretei: 127 mm / 50 rg.


Nincsenek megjegyzések: